Kontakty

ZŠ a MŠ Sluníčko s.r.o.

Telefon: +420 581 772 171
Fax: +420 581 277 513
E-mail: slunicko@slunicko.cz

Loučská 237
75131, Lipník nad Bečvou

Ceník platný od 1. 9. 2018

Rozšíření MŠ - Výběrové řízení

Projekt

Jízdní řád Sluníčkobusu

Zápis do 1. ročníku ZŠ

Zápis dětí do MŠ 14.-15.5.2018

SlunickoBook

Aktivní škola

Škola Online

British Council


Školní rok 2018/2019

Zahájení šk. roku: 3. 9. 2018 (pondělí)
Podzimní prázdniny: 29. - 30. 10. 2018
Vánoční prázdniny: 22. 12. - 2. 1. 2019
Konec 1. pololetí: 31. 1. 2019 (čtvrtek)
Pololetní prázdniny: 1. 2. 2019 (pátek)
Jarní prázdniny: 18. 2. - 24. 2. 2019
Velikon. prázdniny: 18. 4. - 19. 4. 2019
Konec šk. roku: 28. 6. 2019 (pátek)
Zahájení šk. roku 2019/2020: 2. 9. 2019



Volba školské rady

Bramboriáda - projektový den 1. třída

V pátek 12. října jsme si vyzkoušeli, jak se můžeme něco naučit trochu jiným způsobem - bez učebnic a sešitů. Hned ráno, jak jsme přišli do školy, jsme měli plné ruce práce. Vytáhli jsme škrabku, brambory a dali jsme se do škrábání. Pro většinu z nás to byl opravdu zážitek, protože jsme tuto činnost dělali poprvé. Už víme, jak je pro maminku náročné, než připraví oběd. Všichni jsme nakonec brambůrky řádně oškrábali, uklidili jsme si slupky a vydali se do kuchyňky. Tam nám paní učitelka pomohla bramboru nakrájet na plátky, do kterých jsme vykrajovali různé podzimní tvary. Vše jsme naskládali pěkně na plech. S velkým nadšení jsme v průběhu dne čekali, až se dobrota upeče dozlatova a my bude moci konečně ochutnat. Než se dopeklo, vrátili jsme se zpět do třídy. Na mapě jsme si ukázali, odkud brambory pocházejí, jak se dostaly do Evropy (Španělska). Dále jsme si  povídali o tom, podle čeho brambory třídíme, jaké mají barvy hlízy i květy, v jaké podobě můžeme brambory koupit, atd. Ukázali jsme si nadzemní i podzemní část. Také jsme zjistili, že není celá rostlina jedlá (PRV - podzim). Z pěnových puzzlí jsme si udělali políčka, na kterých jsme si připravili půdu (slabiky) k sázení brambor (ČJ - děti podle zadání sestavovaly slabiky, které pokládaly na puzzle). Potom už jsme začali "sázet" (ČJ - děti nosily brambory k zadané slabice). Nakonec jsme si přečetli, jak se jmenuje odrůda, kterou jsme "zasadili" do určené části pole (ČJ - čtení slabik na pěnových puzzlích). Dále jsme pracovali s pohybovou básní Brambora (uvolnění rukou před psaním). Každý dostal pytel, který měl vyzdobit, než bude sklizeň (ČJ - psaní psacích písmen, slabik). Protože jsme se o svá políčka dobře starali, mohli jsme začít sklízet úrodu, ukládali jsme ji do "sklepa" (M - skoky v pytli k číslicím, položení brambory na výsledek zadaného příkladu - procvičování sčítání a odčítání do pěti). Nakonec jsme vážili soutěžní brambory (M - vážení). Vítězná brambora vážila 719 gramů (2. místo 628 g, 3. místo 571 g). Velkou radost jsme měli z medailí vyrobených z brambor. Všichni jsme si tento den užili a už se těšíme na další projektový den. Děkuji všem dětem, že se zapojily do soutěže. Děkuji i rodičům za spolupráci při výběru nejtěžší brambory.