Kontakty

Škola Online

British Council

Školní rok 2017/2018

Zahájení šk. roku: 4. 9. 2017 (pondělí)
Podzimní prázdniny: 26. a 27. 10. 2017
Vánoční prázdniny: 23. 12. - 2. 1. 2018
Konec 1. pololetí: 31. 1. 2018 (středa)
Pololetní prázdniny: 2. 2. 2018 (pátek)
Jarní prázdniny: 12. 2. - 18. 2. 2018
Velikon. prázdniny: 29. 3. a 30. 3. 2018
Konec šk. roku: 29. 6. 2018 (pátek)
Zahájení šk. roku 2018/2019: 3. 9. 2018

Volba školské rady

Beseda s paní knihovnicí o historii našeho města a okolí

V pátek 22. září navštívila 3. třídu paní knihovnice Simona Ryšavá, aby žákům přiblížila nejstarší zmínky o Lipníku nad Bečvou a nejbližším okolí v bájích a pověstech obsažených v literatuře. Velmi zajímavé byly úryvky z knížky Jaroslava Polky Smích a pláč moravkého městečka, Pověsti a též trochu pravdy ode hradu helfštýnského nebo Pověsti moravských měst. Dozvěděli jsme se také plno informací o původním vzhledu náměstí a historii důležitých míst a staveb našeho města. JJ

Prvňáčci na škole v přírodě

Škola v přírodě 4. - 6. třída

V pondělí 11. září jsme jeli na školu v přírodě na Horní Bečvu. Ubytovali jsme se v bungalovech u hotelu Cherry. První den nám počasí moc nepřálo, proto jsme vyrazili na krátkou procházku kolem přehrady. Druhý den nám opět vydatně pršelo. Dopoledne jsme se trochu učili a zahráli jsme si hru Pistolníci. Odpoledne jsme se vydali na menší túru na Benešky. Večer jsme si zadováděli na malé diskotéce. Ve středu nás čekala celodenní túra přes Třeštík na Vysokou. Večer pořádali žáci 5. třídy pro své mladší kamarády stezku odvahy. Chválíme všechny žáky 1., 2. i 4. třídy za jejich velkou odvahu a skvělé splnění připravených úkolů i za dodržení všech pravidel. Svoji odvahu si vyzkoušeli i žáci 6. třídy, pro které připravil stezku odvahy pan učitel Musil. Také je chválíme za odvahu. Ve čtvrtek jsme dopoledne věnovali hrám v přírodě v družstvech - hledání věcí podle zadání (najdi něco pěkného, škaredého, živého, houbu, žlutou květinu, něco co do lesa nepatří, kapradinu, něco jedlého, smrkovou šišku a něco nejedlého), trénink paměti (kolik najdeš kolíčků v lese), přines jich co nejvíce. Odpoledne jsme pokračovali hrami Bludiště a dones brčko na dlani co nejdále. Potom jsme vytvořili družstva i s žáky 1. - 3. třídy a zahráli jsme si na klokany. Večer se konala diskotéka, na které jsme se potkali i s žáky 2. stupně. V pátek jsme se po snídali zabalili a po obědě se vrátili zpět do školy.

Druhý stupeň na škole v přírodě

V pondělí 11. září jsme s žáky druhého stupně (sedmá až devátá třída) vyrazili na chatu Brian na Horní Bečvu. Vlídné počasí nás zrovna neuvítalo, ale hned večerní procházka beskydskými lesy mezi mloky a liškami nám přecejen ukázala, jaké krásy se pod rouškou mokré mlhy a mraků skrývají.

V pěti dnech jsme postupně probádali všechny turistické cesty, které okolí nabízelo. Po trasách okolo říčky Mečůvky směrem na Marťiňák, či na strmých svazích na Benešky, jsme občas ztráceli dech (nejen tedy díky krásným výhledům), ale i přesto se z toho nakonec vyklubaly příjemné vycházky. Ve středu jsme spojili síly s čtvťáky, páťáky a šesťáky, abychom vystoupali na nejvyšší kopec v okolí, příznačně pojmenován Vysoká. Přes Třeštík a PP Kalnatá jsme dorazili zpět na chatu. Některým dětem až ukápla slza nad tou veškerou krásou, když procházely mechovými lesíky, když se zohýbaly před perličkami vody zachycenými na pavučinkách a když uviděly, kde vzniká řeka Bečva, kterou tak věrně znají v lipenském okolí. Ani výhled do okolí tolik nepotřebovaly, když viděly masivní mraky převalující se přes hřeben hor, kudy následně procházely. Je však pravdou, že když v nižších nadmořských výškách vykouklo slunce, přivítali jsme jeho hřejivé paprsky s vděčností.

Večer se ukázalo, že středeční celodenní procházka nám dala spoustu energie, museli jsme tedy ve čtvrtek ještě jednou vyrazit ven. Navíc nás znovu hřálo sluníčko, tudíž by to byla obrovská škoda toho nevyužít. Především pak na louce Pod Kotlovou se děti vyřádily, předhánějíce se v atletických a silových výkonech, díky čemuž si o to více užily posledního turistického výkonu.

Večerní program byl taktéž pro žáky výživný. Nevím, jestli si více užili tradiční hru Městečko Palermo či sedavou házenou, jistě i ocenili pár matematických příkladů a anglických aktivit, ale i stavění věže ze špejlí. Nechyběla ani diskotéka a stezka odvahy. Dostali také dost volného prostoru, aby si užili na houpačkách a kolotočích a vyřádili se na dalších atrakcích v okolí chaty.

Je však pravdou, že při pátečním odjezdu jsme byli docela rádi, že jedeme domů. Únava se již dostavovala a především počasí se rozhodlo stávkovat a přineslo zimu a před deštěm jsme doslova prchali.

Za učitelský sbor chceme žákům poděkovat za příjemně strávený čas a těšíme se zase příště.

Tomáš Hrabec a Martin Janský

MŠ Broučci na výstavce

Ve čtvrtek 13.9. se děti z mateřské školy z třídy Broučků vydaly na vycházku do Domečku u knihovny, kde právě probíhala výstavka věnovaná 110.výročí narození spisovatele Jaroslava Foglara pod názvem Ježek v kleci. Děti si zde přišly na své, zaházely si na cíl, vybarvily omalovánky, zakormidlovaly si, všem se také moc líbil táborák s kotlíkem, hlavolam Ježek v kleci, bobr a další vystavené zajímavosti z příběhů hochů od Bobří řeky, klubu Rychlých šípů a dalších z knih od J.Foglara. Děkujeme za moc hezkou výstavku, díky které děti měly možnost seznámit se s tvorbou jednoho z nejvýznamějších spisovatelů knih pro děti a mládež:)

Pozdrav ze školy v přírodě na hotelu Cherry na Horní Bečvě

V týdnu od 11. - 15. 9. jsme byli na škole v přírodě na hotelu Cherry v Horní Bečvě.  Kromě diskotéky, vycházek do přírody, stezky odvahy a celodenní túry z Pusteven do H. Bečvy, jsme také sportovali na hřišti, přečetli knížku a maličko se učili. Nechyběla ani vědomostně- pohybová soutěž smíšených týmů KLOKANI. Věřím, že se všem na Cherry líbilo - jídlo bylo výtečné a personál ochotný. JD

Vítejte ve školním roce 2017/18

Vážení rodiče,

dovoluji si Vás a Vaše děti přivítat ve školním roce 2017/2018 netradičním způsobem. Vždy jsme se setkali první den školy na nádvoří a společně zahájili vzdělávání v novém školním roce. Tuto tradici 4. 9. 2017 nahradíme přivítáním v jednotlivých třídách. Žáci se dostaví nejpozději 7:50 hod. do školy a půjdou rovnou do svých tříd. Zde je přivítají jejich třídní učitelé. Důvodem změny je stavba oddělení MŠ, která bude probíhat až do 31.1. 2018. Proto je důležité dbát na bezpečnost Vás i Vašich dětí.

Přesto, že budeme pět měsíců omezeni probíhající výstavbou, věřím, že výsledek bude stát za to. Doufám, že to, co jsme si nemohli společně užít první den školy, nám vynahradí nově otevřené prostory mateřské školy a nově zrekonstruované venkovní prostory. Rovněž nové rozšířené parkoviště před budovou Sluníčka.

Těšíme se všichni na další spolupráci s Vámi a přeji nám všem hezký vstup do nové etapy vzdělávání výročního 25 roku naší ZŠ a MŠ Sluníčko s.r.o.

Věra Pospíšilová -ředitelka školy

Stravování od 4.9.2017

Vážení rodiče, dovoluji si Vás upozornit, že od pondělí 28.8.2017, bude na webu Scholarest vyvěšen jídelníček pro stravování žáků od 4.9.2017. Je nutné se přihlásit a zadat volbu stravování. Pokud nebudete chtít stravu 4.9., tak si ji odhlaste, v opačném případě Vám bude započítána (přihlášena) automaticky.

Od 6.9.2017 budou mít žáci výběr ze dvou jídel standardně.

Z důvodu odjezdu celé školy na školu v přírodě, bude následující týden vyvěšen až na stravování od 18.9. 2017 opět standardně výběr ze dvou jídel.

V případě dotazů ohledně stravy pište nebo volejte přímo paní Adámkové.

Hana Adámková| Vedoucí školní jídelny| Scolarest |Jaselská 832, Hranice | 753 01 |
| Mobil: +731 438 486| zr.6740 @scolarest.cz | http://www.scolarest.cz

Místo: Horní Bečva

Cena: 1. stupeň: 1 800,-

2. stupeň: 1 900,-

Bližší informace vám předají třídní učitelé.