Kontakty

Škola Online

British Council

Školní rok 2019/2020

Zahájení šk. roku: 2. 9. 2019 (pondělí)
Podzimní prázdniny: 29. - 30. 10. 2019
Vánoční prázdniny: 23. 12. - 3. 1. 2020
Konec 1. pololetí: 30. 1. 2020 (čtvrtek)
Pololetní prázdniny: 31. 1. 2020 (pátek)
Jarní prázdniny: 24. 2. - 1. 3. 2020
Velikon. prázdniny: 9. 4. - 10. 4. 2020
Konec šk. roku: 30. 6. 2020 (úterý)
Zahájení šk. roku 2019/2020: 1. 9. 2020

Výstava v Domečku

V úterý 15. října jsme navštívili výstavu Obrana hranic Československa v letech 1918 - 1919, jejíž součástí byla výstava Básník a domobranec  Bartoš Vlček. Kluci se zajímali o uniformy, zbraně, náboje a dopisy vojáků. Holky zajímaly fotografie rodiny Bartoše Vlčka, dům, ve kterém v Lipníku bydlel a figuríny vojáků.
Děkujeme za pěknou výstavu.
2. a 3. třída

Beseda v knihovně

V úterý 15. října jsme byli na besedě o knihách s dopravní tematikou. Zopakovali jsme si také dopravní značky.

Podzimní vycházka do Týna

V pondělí 14. října jsme se vydali na vycházku do Týna nad Bečvou. V rámci prvouky jsme si povídali o chráněné přírodní rezervaci Škrabalka, pozorovali jsme traktor na poli, zopakovali si dopravní značky a potěšili se pohledem na koně v ohradě. Také jsme poznávali krásně zbarvené listnaté stromy. Zábava nás čekala na novém dětském hřišti v Týně u řeky Bečvy, kde jsme se pořádně vydováděli. Počasí nám přálo, utužili jsme kolektiv a šťastní jsme se vrátili zpátky do školy.

Zahradní slavnost

V pátek 27. září se konala Zahradní slavnosti. Děkuji všem rodičům, kteří vyrobili nějakou podzimní dekoraci nebo upekli výbornou dobrotu.

Škola v přírodě - pátek

V pátek jsme si sbalili kufry. Před obědem jsme šli na hřiště.

Škola v přírodě - čtvrtek

Ve čtvrtek jsme po snídani dočetli knihu Teta to plete. Potom jsme vyrazili společně s prvňáky na další túru. Šli jsme se podívat k Velkému mechovému jezírku. Cestou zpět jsme postavili skřítkům domečky. Moc se nám povedly. Před večeří jsme si opět zadováděli v bazénu.

Škola v přírodě - středa

Ve středu 11. 9. jsme nejdříve popřáli naší spolužačce k narozeninám. Potom jsme se vydali na celodenní túru na rozhlednu Zlatý chlum. Cesta byla náročná, ale všichni jsme ji zvládli. Po večeři nás čekala stezka odvahy, kterou nám připravili páťáci.

Škola v přírodě - úterý

V úterý 10. září jsme se ráno trochu učili. Odpoledne jsme soutěžili ve smíšených družstvech. Potom jsme si zaplavali v novém krytém bazénu. Bylo to super!!!

Škola v přírodě - pondělí

V pondělí 9. září jsme odjeli do Jeseníků. Ubytovali jsme se v hotelu Rejvíz. Po obědě jsme vyrazili na krátkou vycházku k Lurdské jeskyni. Počasí nám zatím přeje.

Koupaliště

Ve středu 26. června jsme byli na koupališti.

Dopravní výchova

V úterý 25. června jsme byli na dopravním hřišti.

Cyklistický výlet do Oseka

V pondělí 24. června jsme jeli na kole do Oseka. Musím všechny děti moc pochválit, protože to skvěle zvládly. Za odměnu dostaly od paní učitelky zmrzlinu. Děkuji mamince od Honzíka za pomoc.

Riskuj!

V pátek 21. června jsme si zahráli vědomostní soutěž Riskuj. Žáci byli rozděleni do čtyř skupin. Otázky si mohli vybírat z předmětů český jazyk, matematika a prvouka.

Výsledky:

1. místo Naty 10 bodů

2. místo Kuba 9 bodů

3. místo Jeňa  8 bodů

Knížka pro prvňáčka

Ve čtvrtek 20. června jsme se zúčastnili akce Knížka pro prvňáčka. Každé dítě dostalo knihu Kde se nosí krky, kterou napsal Miroslav Tvrz. Také proběhlo vyhodnocení celoroční soutěže prvňáčků Za jedničkami čtenářským expresem. Soutěž vyhrála Klárka. Získala celkem 118 vagonků a překonala tak dosavadní rekord. Za odměnu dostala perníkový vlak. Gratuluji a chválím všechny děti, které se do soutěže zapojily.

Vystoupení hudebního kroužku

Ve středu 19. června měly děti z hudebního kroužku vystoupení. Byly moc šikovné.

T-Mobile běh

Ve středu 19. června jsme šli sportovat na stadion. Děkujeme Klubu rodičů za skvělý den.

Naše úspěchy

• 2. místo Alička
  • 2. místo Táda
  • 3. místo Daneček

Všem děkuji za účast a vítězům gratuluji.

Spaní ve škole

Ve čtvrtek po příjezdu z výletu jsme se oblékli do plavek a osvěžili jsme se na zahradě. Děkuji mamince od Anetky za nanuky, které dětem přinesla také na osvěžení v parném dni. Potom jsme se převlékli, abychom mohli vyrazit na večeři. Pak jsme si nachystali svém pelíšky, podívali jsme se na film a po náročném dni jsme pěkně usnuli. Ráno jsme se vydali do města, kde jsme si při nakupování snídaně prakticky vyzkoušeli finanční gramotnost. Musím děti moc pochválit za samostatnost při nakupování i za práci s mincemi.

Výlet do Štramberku a Kopřivnice

Ve čtvrtek 13. června jsme jeli na výlet do Štramberku, kde jsme nejdříve vyšli k jeskyni Šipka. Potom jsme se zchladili v kostele svatého Jana Nepomuckého. Cestou k Trúbě jsme se pořádně zapotili. Velkou odvahu jsme prokázali při návštěvě samotné Trúby. Nakonec jsme strach překonali a rozhlédli jsme se po okolí. Dole pod věží jsme se občerstvili, abychom zvládli cestu na Bílou horu, kde jsme už bez problémů vyšli na rozhlednu. Dále jsme pokračovali pěšky do Technického muzea Tatra v Kopřivnici. Po příjezdu do školy jsme se těšili na spaní ve škole.

Pověsti

Ve čtvrtek 6. června nás žáci ze 4. třídy pozvali na svoje divadelní vystoupení. Zahráli nám dvě pověsti: O Janu Husovi a Dívčí válku. Potleskem jsme odměnili jejich herecké schopnosti.

Dětský den

Dětský den proběhl v pátek 31. 5. Všichni jsme si ho moc užili.

Návštěva kostela svatého Jakuba v Lipníku

V pondělí a v úterý navštívili žáci 1., 2. a 4. třídy kostel svatého Jakuba v Lipníku. Prohlídku nám umožnila paní učitelka Němčáková. Kostel byl pěkně vyzdoben v rámci prohlídky Noci kostelů. Děti bedlivě naslouchaly zasvěcenému výkladu a měly také zajímavé dotazy.
Děkujeme za nevšední zážitek. M.R.

Šípková Růženka v KD Echo

Ve středu 15.5. jsme s dětmi ze Smajlíků, Broučků a také prvňáčci našeho Sluníčka v KD Echo navštívili divadelní představení „ Šípková Růženka“. Divadlo nastudovaly děti ze ZŠ Osecká 315 pod vedením paní učitelky Mikeškové. Pohádku napsal úspěšný autor pro děti – Jiří Žáček. Dětem se velmi představení líbilo. Herci byli skvělí, měli krásné kostýmy a kulisy byly taktéž moc hezké. Není lehké udržet pozornost předškolních dětí po dobu 40 minut, ale hercům z Osecké ZŠ se to povedlo a odměnou jim byl dlouhý potlesk všech dětí pedagogů v sále. Dobro opět zvítězilo. Už teď se s dětmi těšíme na další představení. Děkujeme

Letem světem - koncert

V pátek 26. dubna jsme se zúčastnili koncertu Letem světem. Pipi Dlouhá punčocha nás seznámila s celým světem i s některými hudebními nástroji.

Den Země

Ve středu 24. dubna jsme měli projektový den. Všichni prvňáčci se oblékli do žluté barvy a představovali půdu. Soutěžili jsme ve smíšených družstvech (výroba nejdelší žížaly z novin, práce s textem, luštění křížovek, skládání obrázků, atd.).

Velikonoční výstava

V pondělí 8. dubna jsme navštívili výstavní sál v Domečku. Zhlédli jsme nejrůznější velikonoční i jarní dekorace. Inspirovaly nás květinové vazby, drátované dekorace i výrobky tvořené technikou papírového pletení. Zajímavé byly také kraslice zdobené mnoha způsoby (vyškrabováním, drátované, malované voskem, madeirové). V tvůrčí dílně jsme si s Pavlou Odstrčilovou vyrobili krásné velikonoční dekorace z papíru (zajíčka, vajíčko, ...).

Pasování prvňáčků na čtenáře

Ve středu 6. 3. proběhlo v sále ZUŠ slavnostní pasování prvňáčků na čtenáře. Prvňáčky pasovaly významné osobnosti našeho města a pohádkové postavy – královna Knihovna, vodník Kašňák a víla Tilinka. Na programu nechyběla ani pěvecká i recitační vystoupení. Každý obdržel čtenářský průkaz, záložku do knihy a placku "Už jsem čtenář".

Karneval

V pátek 15. února jsme si ve třídě užívali karneval. Zahráli jsme si pohybové hry a zatančili jsme si. Každý vyhrál v tombole několik dárečků. Žáci z ostatních tříd vybrali nejhezčí masky, pro které donesl Pavlík odměnu. Moc děkuji všem rodičům za přípravu masek i za velmi bohaté občerstvení a tombolu.

Divadlo

Ve čtvrtek 7. února jsme jeli do Moravského divadla do Olomouce na balet Broučci. Nadšeně jsme odjížděli zpět do školy.

Bobování

Ve středu 9. ledna jsme šli bobovat už na velký kopec.

Zimní radovánky

V pondělí 7. ledna jsme si šli všichni společně zadovádět ve sněhu. Bílá nadílka se nám moc líbila. Bobovali jsme, házeli jsme na cíl, stavěli jsme  "bábovičky", atd. Vůbec se nám nechtělo odejít na oběd. Snad nebude brzy tát a my se na kopeček ještě vrátíme.

Tři králové

Tři králové nás navštívili hned v pondělí 7. ledna a popřáli nám do nového roku.

Vánoční den

Na pátek 21. prosince jsme se dlouho těšili a nemohli jsme se tohoto dne už dočkat. Hned ráno jsme pozvali naše malé kamarády ze školek na krátkou vánoční besídku plnou básniček a koled. Nechyběla ani anglická písnička o malé vločce či hra na flétny. Potěšilo nás, že i žáci druhé a páté třídy přijali naše pozvání na vánoční besídku. Vystoupení se nám moc povedlo. Odměnou pro nás byl velký potlesk všech diváků. Potom jsme si připravili vánoční pohoštění - cukroví i něco slaného. Uvařili jsme si čaj, popřáli jsme všem krásné Vánoce. Ukázali jsme si spoustu vánočních zvyků - hrníčková kouzla (perníkové srdíčko = spousta kamarádů, papírový kapesníček = časté nachlazení, rýma, nemoc, šupina z kapra = hodně penízků, střepy = štěstí, krajíček chleba - dostatek jídla, maminka bude vařit oblíbená jídla, bonbón - dostatek sladkostí a mlsání), krájení jablíčka - objevila se nám hvězdička, pouštění ořechových lodiček - všechny lodičky plavaly k sobě = budou z nás dobří kamarádi, sfoukávání svíček - kouř směřoval všem ke stropu = pozor na nemoci, házení střevícem  - špička ke dveřím = dívka se do roka vdá. Pověděli jsme si i o zlatém prasátku a jmelí. Nakonec jsme si zazpívali koledy, Anetka, Tina a Naty nám také zahrály na klavír. Pak už došlo na rozdávání a rozbalování dárků, které byly pod stromečkem.

Děkuji všem dětem za pěkné vystoupení na besídce, dále pak Ellence, Robinovi, Petrušce, Tině, Naty i Anetce za krásnou hru na hudební nástroj. Děkuji i rodičům za malé občerstvení, které přispělo k vánoční atmosféře ve třídě.

Přejeme všem krásné a pohodové Vánoce.

Vánoční výstava v Domečku

V pondělí 17. prosince jsme navštívili vánoční výstavu v Domečku, kde jsme viděli spoustu adventních věnců, háčkované i papírové ozdoby. Zaujal nás nádherně prostřený stůl. Nejvíce se nám však líbila perníková chaloupka na kuří nožce. Inspirací pro nás byly také keramické dekorace. S vánoční náladou jsme se vraceli zpět do školy.

Výlet do Ostravy - Velký svět techniky

Ve čtvrtek 13. prosince jsme jeli do Ostravy a navštívili jsme zde Velký svět techniky. Zhlédli jsme plno zajímavých pokusů i film Predátoři v 3D kině.

Zdobení perníčků

Ve středu 12. prosince jsme zdobili perníčky. Práce se nám velmi dařila. Je vidět, že doma maminkám se zdobením  pomáháme.

Peklo

Ve středu 5. prosince se naše třída proměnila v peklo. Schovali se tu čtyři malí čertíci. Museli jsme je najít, přečíst si jejich jména, zapamatovat si, jak vypadali a nakonec vše zapsat do pracovního listu (ČJ - procvičení paměti, čtení - tiskací písmo a psaní). Potom jsme zjistili, že jsme zapomněli přiložit pod kotel. V pekle tak byla zima. Vyrazili jsme tedy do lesa na dříví. Hned jsme polínka přikládali pod kotle, aby nám bylo hezky teploučko (dříví = kartička s příkladem, děti podle zadaného výsledku sbíraly správné kartičky, nosily je pod kotle vyrobené z pěnového puzzle, M - opakování sčítání a odčítání do devíti). V kotlích začala bublat voda. Šli jsme tedy zjistit, co se nachází v prvním kotli (vytáhnutí kartičky, přečtení slova (psací písmo) - malování na papír, ČJ - čtení s porozuměním). Druhý kotel ukrýval písmena. Z nich jsme museli poskládat dvě slova, abychom se dozvěděli, co se v něm vaří (ČJ - procvičování skládání slov). Třetí kotel byl umístěný na interaktivní tabuli. V něm byla čtyři slova, která jsme si přečetli (laso, lípa, pusa, léto). Potom nám vládce pekel pokládal různé otázky (např. Jaký strom je v kotli? Jaká část těla je v kotli? Jaké roční období je v kotli?). Nyní nastal čas, vyzvednout si pytel a sepsat seznam hříšníků (ČJ - diktát: Ola, Ota, Míla, Ila, Mája, Pepa). Zlobivé děti jsme přinesli do pekla. Mohli jsme si konečně odpočinout. Zahráli jsme si domino i čertovské obrázky (M - tvorba příkladů podle dominových kostek, sestavení příkladů na sčítání a odčítání ze zadaných číslic). Pak nás navštívil Mikuláš, andílci a opravdoví čerti. Mikuláš nás pochválil za všechny dobré skutky, ale také některé děti pokáral za špatnosti, jenž celý rok prováděly. Zazpívali jsme mu písničku, řekli jsme také  básničku. Nakonec jsme si všichni statečně zašli pro sladkou odměnu. Rozloučili jsme se a pokračovali jsme v našem pekelném učení (jeden ze skupiny si přečetl příklad, na prstech ho ukázal druhému, ten ho opět na prstech ukázal třetímu, třetí si zapsal příklad do hlavy čerta, pak příklad vypočítal a dopsal výsledek, M - procvičování sčítání a odčítání do devíti). V závěru jsme vyluštili křížovku, každý si vymaloval svého čerta, vymyslel mu jméno, které k němu napsal. Kromě procvičování učiva jsme se dnes také učili pracovat ve skupinách. Zjistili jsme, jak je důležité se umět domluvit, spolupracovat, protože jedině tak jsme mohli společně splnit všechny pekelné úkoly. Za odměnu jsme dostali do žákovské knížky čertíka. Naty nám donesla sladkou odměnu v podobě upečených čertíků. Moc jí děkujeme.

Pečení perníčků

Ve čtvrtek 22. listopadu jsme provoněli celou školu, protože jsme pekli perníčky. Práce nám šla pěkně od ruky. Za chvíli jsme už netrpělivě seděli u trouby a hlídali jsme si své výtvory, aby se nám nespálily. Těšíme se, až si perníčky krásně nazdobíme.

Muzeum Komenského v Přerově

V pátek 16. listopadu navštívili také prvňáčci a druháci naší školy Muzeum J. A. Komenského v Přerově. Do Přerova jsme jeli vlakem, což bylo pro některé děti velkým zážitkem, protože vlakem jely poprvé. V muzeu jsme absolvovali výukový program Neobyčejné dějiny obyčejné školní třídy. Paní lektorka byla vynikající, děti se aktivně účastnily programu a expozice byla nádherná. Zkrátka vyučování trochu jinak.

Velká cesta do Království čtenářů

V září jsme se seznámili s pohádkovým kocourem Samem, který za námi přijel z daleké země Království čtenářů. Zde vládne moudrý král Ota První. Král za námi poslal Sama, abychom se společně vypravili na velkou cestu do jeho království. Na cestě nám pomáhá Alenka a Michal. Oba bydlí v Povídálkově a chodí také do 1. třídy. Za Povídálkovem pramení Přípravný potok, po kterém jsme se dostali do Země slabik. Byla to tajemná země plná víl a skřítků. Tady jsme postupně poznávali Písmenkové hory. Pod horami pramení Slovní řeka, která nás dovedla až k Větnému moři. Část cesty máme za sebou. V pátek 9. listopadu jsme došli k břehům Větného moře. Hned ráno jsme v herně našli dopis od krále, ve kterém nám napsal, že musíme splnit tři úkoly, abychom mohli lodí doplout na pobřeží země Království čtenářů a pokračovat v cestě. S chutí jsme se pustili do prvního úkolu - čtení slov z erbů. Za odměnu jsme dostali "vstupenky" na loď. Druhý úkol byl lehký - roztřídit správně "vstupenky" (přiřazování obrázků ke slovům - čtení s porozuměním). Každý si v "lodi" našel klidné místečko, na kterém úkol správně splnil. Protože cesta lodí trvala dlouho, vytvořili jsme dvojice a luštili jsme křížovky. To byl třetí úkol. V tajenkách nám vyšla slova pálí a pípá. Museli jsme společně přijít na to, co nám tato dvě slova napovídají. Nakonec tuto záhadu vyřešila Tina - pálí třeba trouba a pípá myčka. Bude to kuchyň. Další dopis a klíč jsme tedy měli hledat v kuchyni. Protože do kuchyně nemůžeme, zkusili jsme jídelnu (pobřeží Království čtenářů). A opravdu po chvíli zde Kristýnka našla další dopis a po delším hledání objevil Jeňa i klíč. V dopise jsme se dočetli, že máme najít zámek, který tento klíč odemkne. Nápověda byla - chodíte kolem mě každý den, ale nikdy jste nebyli uvnitř. Pavlík našel správné dveře. Po vstupu do místnosti jsme uviděli truhličku a v ní byla naše odměna - SLABIKÁŘE. Nadšeně jsme si hned začali Slabikář prohlížet. Zjistili jsme, co nás čeká. Měli jsme velkou radost, že jsme tak šikovní a společnými silami vyřešili vše, abychom mohli pokračovat v cestě. Těšíme se, až dorazíme do cíle, kde nás opět čeká malé překvapení.

Spolupráce MŠ oddělení Smajlíků s 1. třídou

V pátek 26. října nás navštívila dvě děvčátka ze školky z oddělení Smajlíků v hodině prvouky. Na začátku hodiny jsme se s nimi seznámili  a zopakovali jsme si ovoce, o kterém jsme si povídali v minulé hodině. Potom dostal každý rozstříhaný obrázek jablka či hrušky. Děti měly za úkol obrázek správně složit, nalepit na papír a vymalovat. Potom jsme si se sovou Ádou "zaletěli" na zahrádku, kde nám ukázala některé druhy zeleniny. Také nás seznámila s nářadím, jenž používá každý správný zahradník. Zahráli jsme si pohybovou hru Salát. V závěru hodiny jsme vybarvovali vždy tu část zeleniny, kterou jíme. Obě děvčátka byla moc šikovná. Za svoji pilnou práci obdržela velkou pochvalu i razítka. Ve škole se jim s námi velmi líbilo. I my se těšíme na jejich další návštěvu.

Beseda v knihovně a výstava v Domečku

Ve čtvrtek 25. října jsme poprvé navštívili knihovnu. Nejdříve jsme se seznámili s paní knihovnicí, která nám ukázala dětské oddělení. Také nám pověděla o všech soutěžích i akcích pořádané knihovnou. Nejdůležitější soutěž pro nás je Za jedničkami Čtenářským expresem. Více informací o soutěži se dozvíte na třídní schůzce. Potom už začala beseda Ze života knižních skřítků. Dozvěděli jsme se, že se v knihovně v noci vyskytují hodní i zlí skřítkové. Už také víme, jak se jmenují i to, jaké skutky dělají. Po besedě jsme navštívili v Domečku výstavu ke 100. výročí republiky. Viděli jsme spoustu fotografií Lipníka, skládali jsme puzzle a zahráli jsme si pexeso. Nakonec si každý mohl odnést pohlednici, na kterou si sám dal razítko.

Zahradní slavnost

Zahradní slavnost proběhla v pátek 12. října. Děkuji všem rodičům, kteří se podíleli na nádherné podzimní výzdobě a výrobě chutných pokrmů.

Bramboriáda - projektový den

V pátek 12. října jsme si vyzkoušeli, jak se můžeme něco naučit trochu jiným způsobem - bez učebnic a sešitů. Hned ráno, jak jsme přišli do školy, jsme měli plné ruce práce. Vytáhli jsme škrabku, brambory a dali jsme se do škrábání. Pro většinu z nás to byl opravdu zážitek, protože jsme tuto činnost dělali poprvé. Už víme, jak je pro maminku náročné, než připraví oběd. Všichni jsme nakonec brambůrky řádně oškrábali, uklidili jsme si slupky a vydali se do kuchyňky. Tam nám paní učitelka pomohla bramboru nakrájet na plátky, do kterých jsme vykrajovali různé podzimní tvary. Vše jsme naskládali pěkně na plech. S velkým nadšení jsme v průběhu dne čekali, až se dobrota upeče dozlatova a my bude moci konečně ochutnat. Než se dopeklo, vrátili jsme se zpět do třídy. Na mapě jsme si ukázali, odkud brambory pocházejí, jak se dostaly do Evropy (Španělska). Dále jsme si  povídali o tom, podle čeho brambory třídíme, jaké mají barvy hlízy i květy, v jaké podobě můžeme brambory koupit, atd. Ukázali jsme si nadzemní i podzemní část. Také jsme zjistili, že není celá rostlina jedlá (PRV - podzim). Z pěnových puzzlí jsme si udělali políčka, na kterých jsme si připravili půdu (slabiky) k sázení brambor (ČJ - děti podle zadání sestavovaly slabiky, které pokládaly na puzzle). Potom už jsme začali "sázet" (ČJ - děti nosily brambory k zadané slabice). Nakonec jsme si přečetli, jak se jmenuje odrůda, kterou jsme "zasadili" do určené části pole (ČJ - čtení slabik na pěnových puzzlích). Dále jsme pracovali s pohybovou básní Brambora (uvolnění rukou před psaním). Každý dostal pytel, který měl vyzdobit, než bude sklizeň (ČJ - psaní psacích písmen, slabik). Protože jsme se o svá políčka dobře starali, mohli jsme začít sklízet úrodu, ukládali jsme ji do "sklepa" (M - skoky v pytli k číslicím, položení brambory na výsledek zadaného příkladu - procvičování sčítání a odčítání do pěti). Nakonec jsme vážili soutěžní brambory (M - vážení). Vítězná brambora vážila 719 gramů (2. místo 628 g, 3. místo 571 g). Velkou radost jsme měli z medailí vyrobených z brambor. Všichni jsme si tento den užili a už se těšíme na další projektový den. Děkuji všem dětem, že se zapojily do soutěže. Děkuji i rodičům za spolupráci při výběru nejtěžší brambory.

Vycházka podzimní krajinou

V úterý 9. října se prvňáci a druháci naší školy vydali na vycházku do Jezernice. Cestou jsme pozorovali dravé ptáky, podzimní květiny, traktory na polích a sklizeň řepy. Děti se dozvěděly, jak se v Jezernici vyrábějí cihly a mohly nakouknout, kde se cihlářská hlína těží. V Jezernici jsme navštívili regionální muzeum s výstavou ke 100. výročí založení ČSR. Viděli jsme originál české hymny starý skoro sto let, dobové fotografie, svatební fotografie, bustu T. G. Masaryka a spoustu krásných zachovalých starých předmětů - žehličky, psací stroj, ... Děti navštívily místní obchůdek, kde si prakticky vyzkoušely matematiku a finanční gramotnost. Cesta zpátky do školy nám příjemně uběhla, děti se zabavily s hračkami a drobnostmi, které si koupily.

Škola v přírodě

V pondělí 10. 9. jsme jeli na Chatu Zátiší do Jeseníků. Dopoledne jsme se ubytovali a po obědě jsme šli do přírody - okruh přes Mravencovku a Jelení. V úterý 11. 9. jsme se ráno trochu učili, pak jsme si zahráli v tělocvičně i před chatou pár her. Odpoledne jsme uspořádali soutěže smíšených družstev. Ve středu12. 9. jsme šli na túru na Ovčárnu. Musím všechny prvňáčky pochválit za skvělé zvládnutí náročného výšlapu. Večer pro nás páťáci uspořádali stezku odvahy. Ve čtvrtek 13. 9. jsme se dopoledne trochu učili. Potom jsme postavili v lese domečky pro skřítky. Odpoledne jsme hráli hru Identita. Večer jsme udělali táborák a opekli jsme si špekáčky. V pátek 14. 9. jsme si sbalili všechny věci, vyhlásili jsme výsledky soutěží a ohodnotili jsme úklid pokojů.  Měli jsme se skvěle a počasí nám přálo. Ke konci týdne padlo sice pár slziček při vzpomínce na maminku, ale statečně jsme vydrželi.

Už jsme prvňáčci

V pondělí 3. září jsme se vydali poprvé do školy. Po krátkém přivítání na školní zahradě jsme se na chvíli usadili do lavic. Potom jsme si zatančili na písničku Ouky kouky dance. Poskládali jsme pohádkové bytosti a prohlédli jsme si všechny sešity i učebnice.