Kontakty

ZŠ a MŠ Sluníčko s.r.o.

Telefon: +420 581 772 171
Fax: +420 581 277 513
E-mail: slunicko@slunicko.cz

Loučská 237
75131, Lipník nad Bečvou


Ředitelské volno

Školní noviny č.2

Newsletter

Ceník platný od 1. 9. 2018

Projekt

Jízdní řád Sluníčkobusu

SlunickoBook

Aktivní škola

Škola Online

British Council


Školní rok 2019/2020

Zahájení šk. roku: 2. 9. 2019 (pondělí)
Podzimní prázdniny: 29. - 30. 10. 2019
Vánoční prázdniny: 23. 12. - 3. 1. 2020
Konec 1. pololetí: 30. 1. 2020 (čtvrtek)
Pololetní prázdniny: 31. 1. 2020 (pátek)
Jarní prázdniny: 24. 2. - 1. 3. 2020
Velikon. prázdniny: 9. 4. - 10. 4. 2020
Konec šk. roku: 30. 6. 2020 (úterý)
Zahájení šk. roku 2019/2020: 1. 9. 2020


TVP Medvídci

Integrovaný blok: Už chodím do školky 

Charakteristika: Tento blok je úvodní. Děti se v něm seznamují s prostředím MŠ, s novými kamarády, s učitelkami a ostatními dospělými v MŠ, adaptují se na prostředí, vytvářejí si v kolektivu nová pravidla soužití, učí se odloučit od rodičů. Hovoří o své rodině, sourozencích, všímají si cesty do MŠ, rozlišují prostředí doma od prostředí v MŠ, poznávají co je to domov, atd.

 

 

ZÁŘÍ (Už chodím do školky)

1. Moje značka
2. Kamarádi a pravidla
3. Rozdíl mezi prožitým dnem doma a ve školce

4. Já, moje rodina a třída

 

 

 

Integrovaný blok: Podzimní hrátky

                                        

Charakteristika: Tento blok se zabývá vším, co souvisí s podzimem. Děti mohou poznávat ovoce, zeleninu či polní plodiny, které se právě sklízí nebo bude sklízet v zahradě, sadu i na polích, osvojovat si jejich názvy, poznávat jejich chutě či využití. Sledují a hovoří o typických činnostech člověka v tomto období, příprav na zimu lidí i volně žijících živočichů, pozorování přírody a změn v ní, vnímají pestrobarevnost ročního období, počasí typické pro tento časový úsek. Mohou rozeznávat stromy i keře, poznávat některé stromy podle listů, plodů, pozorovat tvary a barevnost listů atd.

 

 

ŘÍJEN (Podzimní hrátky)

1. Máme rádi zeleninu
2. Košík plný ovoce

3. Změny v přírodě

4. Dráček Mráček

Listopad

1. Listopadání

2. Počasí na podzim

 

 

 

   

 

 

Integrovaný blok: Zima je tu

 

Charakteristika: Tento blok se zaměřuje na prožívání prosincových tradic - pochůzky Mikuláše a čerta, Vánoc. Všechny činnosti směřují k přípravě na tyto svátky, objasnění původu tradice, všímání si způsobů či rozdílů udržování tradic v rodině či světě. Dále mohou děti poznávat zimu jako roční období, sledovat ptáky, starat se o ně, hovořit o zimním spánku zvířat, zimních sportech. S počátkem nového kalendářního roku se mohou děti věnovat časovým údajům (rok, roční období, názvy měsíců, dnů v týdnu, částí dne), či hovořit o ročních obdobích a s nimi souvisejícími projevy počasí a typickými znaky nebo změnami v oblékání. Tento čas je také vhodný na pohádky, můžeme vybírat ty zimní, vánoční, o čertech atd. Zařadit se může tradice vynášení Morany a oslava karnevalu.

 

 

LISTOPAD (Zima je tu)      

                                                  

3. Zvířátka se připravují na zimu - ukládání k zimnímu spánku

4. Za dveřmi je advent - prožívání vánočních tradic

 

 

 

PROSINEC (Zima je tu)

1. Mikuláš – povídáme si o Mikuláši, čertech i andělích, učíme se spoustu nových básniček a písniček, připravujeme vánoční salon
2. Čas Vánoc, čas dárků, čas pro mou rodinu – seznamujeme se s vánočními zvyky a tradicemi, těšíme se na stromeček a dárečky

3. Vánoce jsou tady - vánoční nadílka

 

 

LEDEN (Zima je tu)

1. Tři králové – povídáme si o příchodu Tří králů
2. Zimní sporty - jak se v zimě zabavím

3. Zavrtáme se do peřinek – naše oblíbené pohádky

4. Zimní čas – rozvíjíme aktivní naslouchání: proč je zima, roční období, časové pojmy

 

 

 

 

Integrovaný blok: Už vím, že jsem a ještě něco více

 

Charakteristika: V tomto bloku se děti dozvědí zajímavosti o svém těle, o zaměstnání dospělých, různých řemeslech, o vesmíru, ekologii, také zajímavosti ze světa brouků, hmyzu, zvířat, ptáků, vodních živočichů - mořských, sladkovodních, život u rybníka, moře, o vyhynulých zvířatech a dinosaurech. Může zkoumat a zabývat se otázkami koloběhu vody, co se z čeho vyrábí, vlastnostmi materiálů atd.

 

ÚNOR 

1. Dinosauři - jak to bylo dříve
2. Karneval –
rej masek, tancujeme a hrajeme si na maškarní bál

3. Vesmír - planety, Slunce, Měsíc

4. Naše tělo - chci být zdravý

 

 

BŘEZEN 

 

1. Třídíme odpad – ekologie, čistota kolem nás
2. Roční období –
učíme se rozeznávat roční období 
3. Profese - já umím to a ty zas tohle ( 2 týdenní blok)

4. Dospěláci v práci

 

 

 

 

Integrovaný blok: Když se budí jaro

  

Charakteristika: Tento blok je jarní. Děti sledují změny v přírodě, které přicházejí s oteplením, poznávají charakteristické znaky tohoto ročního období. Pozorují probouzející se hmyz, pučení stromů a keřů, hovoří a seznamují se s jarními tradicemi vítání jara, tradicemi Velikonoc. Děti mohou také pozorovat nebo získávat poznatky ze života hnízdících ptáků a znát názvy některých ptáků. Vyhledávají a poznávají jarní květiny, mláďata domácích zvířat, chystají se na Svátek matek, atd.

 

DUBEN (Když se budí jaro)

1. Velikonoce – povídáme si o tradicích – co se děje na Velikonoce, zdobení perníčků, vajíček, pletení pomlázky
2. Jaro už je tady - znaky jara, příroda, zvířátka

3. Mláďátka – řekneme si, která zvířátka se na jaře rodí, jak se jmenují, kde bydlí, co jí

4. V lese - rozeznávat jehličnaté, listnaté stromy, zvířátka objevující se v lese

 

KVĚTEN (Když se budí jaro)

1. Svátek matek – moje maminka je nejlepší máma na světě

2. Všechno kvete, voní - seznámení s druhy květin, vzhledem, vůní
3. Tvary a barvy
 – umíme nové básničky a písničky o tvarech a barvičkách

4. Jak plyne čas - rozdělení částí dne

 

 

 

Integrovaný blok: Už jde léto, už jde léto, už k nám jedou prázdniny

 

 Charakteristika: Letní blok je cestovní. Mnohé děti budou s rodiči cestovat, poznáváme společně celý svět, kontinenty, vyhledáváme v mapě a pojmenováváme okolní státy, všímáme si řečí jiných národů, vyzkoušíme si některé fráze. Můžeme poznávat různé lidské rasy, hovořit o zvláštnostech v životě lidí různých států, poznávat vlajky. Můžeme hovořit o dopravních prostředcích, kterými cestujeme, dopravních značkách, bezpečnosti a ochraně zdraví, zásadách chování v přírodě, rozdělávaní ohně, povídat si o České republice, o našem městě nebo poznávat rozdíly mezi vesnicí a městem atd.

 

 

ČERVEN (Cestujeme létem světem)

1. Všechny děti světa - poznáváme jiné národy
2. Dopravní prostředky - co jezdí, léta, pluje
3. Poznáváme naše zemi - vlajka, hlavní město

4. Léto je tady - bezpečnost při letních hrách a radovánkách, dovolená